Beauty,  GOAL GETTERS,  Mode

The Goal Getter sprak met Annelies van go as u.r

Go as u.r = duurzaam, on-trend én Belgisch

Meet go as u.r, hét Belgische label voor bewuste girls on the go! Kledij die een groene tijdsgeest omarmen, make-up die van begin tot einde vegan is: dit merk zal harten stelen. The Goal Getter sprak met oprichtster Annelies Lambert over de kleurrijke collectie, ondernemen en nog zoveel meer!

Foto credits: Jennifer Maes

Vanwaar de naam go as u.r?

Annelies: go as u.r staat voor ben wie je bent, express yourself dus! Ik wilde altijd een duurzaam merk op de markt brengen dat zich focust op kleuren, elegantie en expressie. Die focus vind je ook meteen terug in het volledige concept van het merk. Druk je uit in kleur en zeker wanneer dit gaat over make-up!

Hoe ziet de dag eruit volgens een go as u.r girl?

Annelies: De on the go girl heeft een erg actieve levensstijl. Die staat op, gaat meteen sporten en buitenhuis ontbijten of haast zich naar het werk. Het gaat niet over leeftijd maar over een keuze die je maakt in je leven. Het zijn drukbezette vrouwen die rushen van punt a naar b en dus hebben ze wel nood aan comfortabele kledij die er ook nog eens leuk uitziet!

Waar haal jij inspiratie voor huidige en nieuwe collecties?

Annelies: De meeste inspiratie haal ik rondom mij, zowel hier in België als op vakantie. Ook is natuurlijk een deel van mijn levensstijl en hoe ik in het leven sta in deze collectie gereflecteerd.

En wat zijn je persoonlijke favorieten uit de huidige collectie?

Annelies: Mijn persoonlijke favoriet van de make-up collectie is de lippenstift in het kleur electric pink. Een kleur die ik toevallig nu draag (lacht)! Voor gezichtsverzorging grijp ik graag terug naar de radiant protective mist die gemaakt is op basis van probiotica. Je kan dit perfect aanbrengen voor begint met een make-up look. Extra leuk: het is ook een heerlijk product voor wanneer je de hele dag op stap bent. Zo krijg instant een hydratatieboost en bescherm je de huid tegen onder andere UV-stralingen. Een ander product dat ik ook erg leuk vind, is de gel-to-milk H2O-free cleanser. Ik ben erg trots op deze cleanser met kruidige accenten want hier vind je geen druppel water terug. Water is een schaarsgoed en we moeten daar echt bewust over zijn dus het liefst gebruik ik het zo weinig mogelijk.

Dan kies ook nog heel graag voor de velours fluid dress, die draag ik continu! Het kleed voelt heerlijk zacht aan en bestaat voor 70% uit gerecycleerde vezels. Ook genieten de bodysuits van extra aandacht. Dit statement piece creëerde ik samen met een lingerieontwerpster waardoor er vrouwelijke accenten mooi terugkomen in het ontwerp. Tenslotte ga ik nog voor de wide sleeve sweater. Een trui die voor 95% bestaat uit houtpulp. Is zo ontzettend zacht en bijna helemaal natuurlijk! 

Per verkocht item gaat ook er 1 euro naar W4, een organisatie die staat voor wereldwijd steun aan meisjes en vrouwen door bijvoorbeeld microfinanciering en onderwijs. Waarom koos jij specifiek voor dit initiatief?

Annelies: Duurzaamheid gaat voor mij verder dan enkel het lokale aspect. Als startende onderneemster wilde ik ook een sociaal element in mijn merk verweven. Ik ben op een bewuste manier met de zoektocht begonnen naar wereldwijde organisaties en vond W4 erg toevallig! Ik vind het initiatief zo prachtig dat ik 7 van hun projecten heb geselecteerd dat wel extra steun kunnen gebruiken.

De onderhandelingen met de leveranciers behoren zeker tot één van mijn persoonlijke struikelblokken.

Annelies, oprichtster go as u.r
Foto credits: Jennifer Maes

Weet jij nog de grootste uitdaging die gepaard ging met de oprichting van een eigen merk?

Annelies: De onderhandelingen met de leveranciers behoren zeker tot één van mijn persoonlijke struikelblokken. Je bent een starter en hebt eerder kleinere hoeveelheden dus ben of lijk je als klant meteen minder interessant voor hen. Toch vond ik een weg om deze uitdaging aan te gaan en te bewijzen dat go as u.r een partner is met erg veel potentieel. 

En eindigen doen we graag met de toekomst. Welke producten zou je graag nog toevoegen aan de collectie, mocht je even verder kunnen dromen?

Annelies: Ik link mode aan expressie en hoe je in het leven staat. Daarom is voor mij kleur erg belangrijk binnen de bestaande collecties. Toch ben ik momenteel op zoek naar toegankelijkere kleurenpaletten die het monochrome verhaal van go as u.r verderzetten. Who knows!

Volg go as u.r via Facebook of Instagram.

Bron foto’s indien niet vermeld: go as ur

Jennifer - people call her Jenny - woont in Gent maar is vaak elders op deze aardbol te vinden door haar ongekende wanderlust.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *