Investeer in een duurzame nachtrust

Vaarwel slapeloze nachten. Met deze tips slaap je binnenkort stukken beter!

Val je de laatste tijd moeilijk in slaap? Een korte nacht is zonder twijfel één van de grootste mood killers. Omdat we bij The Goal Getter het belangrijk vinden dat jij je goed voelt, geven we je met veel liefde enkele tips voor een langere en vooral diepe nachtrust.

1. Vermijd schermen 

In een wereld waar het altijd-bereikbaar-gevoel nog overheerst, is offline pure luxe. Heb je het moeilijk om afscheid te nemen van sociale media? Praat erover met je huisgenoten en ga samen offline. Speel een gezelschapsspel, lees een boek of organiseer een knutsel of DIY-avond. Een handige tip voor als je huisgenoten of jij wat vergeetachtig zijn: stel limieten in op je smartphone voor een bewuster gebruik. Eén ding is zeker: je zal versteld zijn hoe creatief je met tijd kan omgaan eens de druk van de vele apps wegvalt.

2.  Ga voor duurzaam, zacht beddengoed 

Haal dat luxueuze hotelgevoel in huis en verwen jezelf met duurzaam bedtextiel. Als je weet dat er voor elk 1-persoons overtrek gemiddeld 1 kilo vreemde chemicaliën nodig is, dan is een milieuvriendelijk alternatief geen overbodige luxe. Zelf zijn we op de redactie lovend over het Yumeko beddengoed. Van katoenzaadje, garen tot overtrek en kussenslopen: bedlinnen van dit waardevol merk zijn 100% ecologisch, komen nooit in aanraking met pesticiden of andere chemicaliën en geven katoenboeren een eerlijke toekomst. Bovendien is het beddengoed ongelofelijk zacht en mooi. Zoete dromen zijn net iets talrijker aanwezig wanneer je voor dier-, mens- en milieuvriendelijk bedlinnen kiest, beloofd!

3. Een rustig interieur

Bye bye monkey mind, hallo rust! Richt je slaapkamer in zodat de ruimte ook écht rust uitstraalt. Rust is voor iedereen anders dus ga even zelf na wat rust voor jou betekent. Zijn dat bepaalde kleuren of hobby’s? Je kan bijvoorbeeld een yogamat, je journal of een aantal boeken in de slaapkamer leggen. Belangrijk is dat je die spullen een zichtbare plek in de kamer geeft. Op die manier blijf je actief aandacht schenken aan wat je echt rust bezorgt.

4.  Bedenk een avondritueel 

Hoe druk de dagen ook wel niet kunnen zijn, een avondritueel is essentieel voor een zalige nachtrust. Omdat het niet altijd haalbaar voelt om een halfuur te mediteren of lezen, is het interessant om een 5 à 15 minute proof ritueel te bedenken. Hou je van gezichtsverzorging? Plan een 5 minuten skin care routine in. Ook dit zijn fijne avondrituelen: in een boek of tijdschrift lezen, yin yoga beoefenen, mediteren of bodyscannen, genieten van een avondthee met kamille of lavendel. Bedenk een ritueel die weinig tijd vraagt maar wel helemaal past bij jou én impact maakt op je gemoedsrust.

Wat is jouw tip voor een duurzame nachtrust?

Beeldmateriaal banner: Yumeko – ander beeldmateriaal is eigendom van The Goal Getter, die mag je enkel gebruiken met onze toestemming.
* Dit artikel is het resultaat van een fijne samenwerking met Yumeko. We staan volledig achter hun waarden en zijn oprecht tevreden over de kwaliteit van hun producten. Heb je vragen over deze samenwerking? Contacteer ons gerust.

Jennifer

Jennifer richtte The Goal Getter op, België's gezelligste feel good website. Als ze niet bezig is voor The Goal Getter, zit ze vaak met haar neus in de kookboeken. Heeft ze geen zin om te koken? Dan probeert ze met plezier de nieuwste restaurants uit of ga ze de creatieve toer op met klei.

Aanbevolen artikelen