GEZOND(ER) LEVEN

4 gemakkelijke yoga-oefeningen tegen stress

Deze easy peasy yogahoudingen doen je beter voelen! 

Heb je je niet veel tijd maar wel nood aan wat pauze en rust? Dan zijn deze yoga-oefeningen écht iets voor jou. Speciaal voor The Goal Getter vatte Sigi van yogastudio Myo enkele oefeningen samen die je in alle rust thuis kan oefenen. Het is dé manier om even helemaal te ontspannen!

Benen tegen de muur

Dit is een oefening met een erg gemakkelijke houding. Yoga newbie proof dus. Rust uit op je rug, met je billen tegen de muur en je benen in de lucht. Deze houding brengt je bloedsomloop weer opgang en helpt tegen slapeloosheid. Blijf minstens 5 minuten in deze houding liggen en voel het verschil!
yoga oefening benen tegen muur

Child’s pose

Deze pose brengt je even helemaal terug naar de basis en creëert spontaan een kalme vibe. Ook leuk aan deze houding is dat er verschillende uitvoeringen zijn. Zit je veel achter je bureau? Kies dan voor de uitvoering waarbij je knieën uit elkaar zijn en je buik wat laat hangen. Breng je armen recht naar voren voor een extra stretch in je schouders en onderarmen. Wil je net meer ontspanning? Dan leg je je armen beter naar achter met de handpalmen omhoog. Blijf minstens 10 ademhalingen in deze pose. Feeling the vibe yet?
yoga oefening child pose

Spinal twist

Ga op je rug liggen met je knieën opgetrokken tot op je borst. Strek een been en trek de tegenoverliggende knie over je lichaam, terwijl je schouderbladen in contact blijven met de vloer. Maak je arm lang en draai je hoofd weg van je knie. Hou met je andere hand de knie vast. Blijf minstens een minuut in deze houding en wissel dan van been. De laatste stap? Wring jezelf uit en laat alle stress los. Je zal merken dat deze oefening ontzettend veel deugd doet!
yoga oefening spinal twist

Savasana

Dé ultieme relaxhouding als je het ons vraagt. In deze houding moet niets, ontspant je hele lichaam zich volledig en verdiept je ademhaling zich vanzelf.
Lig op je rug en laat je voeten naar buiten vallen. Daarna draai je handpalmen omhoog naar het plafond. Bedek jezelf met een dekentje zodat je het lekker warm hebt. Richt je aandacht op je ademhaling en ontspan één voor één al je spieren. Blijf minstens 5 minuten in deze houding. Spoiler alert: deze houding smaakt altijd naar meer (lees: je blijft liggen).
yoga oefening savasana

Volg Sigi’s yogastudio Myo via Instagram of probeer eens een yogales of workshop uit in haar studio.

Jennifer - people call her Jenny - woont in Gent maar is vaak elders op deze aardbol te vinden door haar ongekende wanderlust.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *