BEWEGEN,  GEZOND(ER) LEVEN

4 gemakkelijke yoga-oefeningen tegen stress

Deze easy peasy yogahoudingen doen je beter voelen! 

Heb je je niet veel tijd maar wel nood aan wat pauze en rust? Dan zijn deze yoga-oefeningen écht iets voor jou. Speciaal voor The Goal Getter vatte Sigi van yogastudio Myo enkele oefeningen samen die je in alle rust thuis kan oefenen. Het is dé manier om even helemaal te ontspannen!

Benen tegen de muur

Dit is een oefening met een erg gemakkelijke houding. Yoga newbie proof dus. Rust uit op je rug, met je billen tegen de muur en je benen in de lucht. Deze houding brengt je bloedsomloop weer opgang en helpt tegen slapeloosheid. Blijf minstens 5 minuten in deze houding liggen en voel het verschil!
yoga oefening benen tegen muur

Child’s pose

Deze pose brengt je even helemaal terug naar de basis en creëert spontaan een kalme vibe. Ook leuk aan deze houding is dat er verschillende uitvoeringen zijn. Zit je veel achter je bureau? Kies dan voor de uitvoering waarbij je knieën uit elkaar zijn en je buik wat laat hangen. Breng je armen recht naar voren voor een extra stretch in je schouders en onderarmen. Wil je net meer ontspanning? Dan leg je je armen beter naar achter met de handpalmen omhoog. Blijf minstens 10 ademhalingen in deze pose. Feeling the vibe yet?
yoga oefening child pose

Spinal twist

Ga op je rug liggen met je knieën opgetrokken tot op je borst. Strek een been en trek de tegenoverliggende knie over je lichaam, terwijl je schouderbladen in contact blijven met de vloer. Maak je arm lang en draai je hoofd weg van je knie. Hou met je andere hand de knie vast. Blijf minstens een minuut in deze houding en wissel dan van been. De laatste stap? Wring jezelf uit en laat alle stress los. Je zal merken dat deze oefening ontzettend veel deugd doet!
yoga oefening spinal twist

Savasana

Dé ultieme relaxhouding als je het ons vraagt. In deze houding moet niets, ontspant je hele lichaam zich volledig en verdiept je ademhaling zich vanzelf.
Lig op je rug en laat je voeten naar buiten vallen. Daarna draai je handpalmen omhoog naar het plafond. Bedek jezelf met een dekentje zodat je het lekker warm hebt. Richt je aandacht op je ademhaling en ontspan één voor één al je spieren. Blijf minstens 5 minuten in deze houding. Spoiler alert: deze houding smaakt altijd naar meer (lees: je blijft liggen).
yoga oefening savasana

Volg Sigi’s yogastudio Myo via Instagram of probeer eens een yogales of workshop uit in haar studio.

Jennifer - people call her Jenny - is de founding mum van The Goal Getter, de feel good lifestyle website van België. Als ze niet bezig is voor The Goal Getter, zit ze vaak met haar neus in de kookboeken. Vaak op zoek naar een eenvoudig maar pittig (plantaardig) recept. Heeft ze geen zin om te koken? Dan probeert ze mét plezier de hipste restaurants uit.

Eén reactie

  • Wilfried

    Wanneer ik mijn ogen sluit, mijn hart open, dan herhaalt de geboorte van studio Myo zich in mijn ziel.
    Met juf Myo in het landschap, begrijp ik meer en meer hoeveel windstreken dit stralend zonnetje daar wel belicht.
    Mortsel Yoga, of dromerig kunnen we haar dit misschien ooit laten invullen als Meditatie Yoga.
    De oud Griekse taal brengt de Myo term overigens in verband met spieren.
    Dit kan geen toeval zijn, het drieluik van Myo lettertjes draait thans rond zoveel wijsheid, schoonheid, en ballans .
    Met de bezieling van deze studio door Sigi en haar medewerkers, zal menig aarzelende startende Yoga leerling al snel met vertrouwen terugkeren.
    Of elke geoefende Yogi zal in die mooie ruimte en sfeer telkens weer herbronnen.

    Westerlingen als wijzelf, wij leven allemaal in een snelle wereld.
    We raken het noorden wel eens kwijt, en wanneer we dan wat oostwaarts durven kijken, ontdekken we terug zoveel zuiderse warmte.
    Aarzel niet, want met de bakermat van Oosterse Yoga, uit de wereld waar de zon opkomt, laat je jezelf ondergaan om bij Myo weer te herrijzen
    Vertragen, bewust ademen, je geest en lichaam in de weegschaal leggen en balans zoeken, het is niet onbelangrijk.
    De zachte begeleiding van Sigi laat je beseffen hoeveel spieren ons lichaam wel heeft.
    Of hoe haar woorden je geest verstillen, zodat die warme vertrouwelijke omgeving je brein helemaal verfrist.

    Jeugdige verschijningen vinden hun gading dan weer in de aanbieding van een energieker Yoga pakket.
    En ook voor hen die de tijd even willen stilzetten, is er de herstellende Yoga beleving waar ook stilte in je doordringt.
    Of de aanleunende Workshops, de wind draait er steeds rond de vier richtingen van je levendig hart!
    Beleef het eens, en ontdek keer op keer. Je kan er niet van weglopen, want ook voor lopers heeft Myo weldra wat in petto!

    Bij studio Mayo wandel je alvast binnen zonder een drempel.
    Je ontmoet gelijkgestemde mensen, die precies begrijpen waarom je voortaan op die plaats een Yoga matje uitrolt.
    En zelfs het warme water uitvinden doe je bij Myo, waar je gemoedelijk Yoga kan drinken als thee, met alle ingrediënten waarvan ons lichaam en geest geniet.
    Drink je les als pittig of zoet zonder suiker, met een schijfje van jezelf in halve maan, en groet de zon na afloop als een koning.

    Yoga Myo, daar waar elke seconde van de les, een zomeruur, je weer van elke seizoen laat genieten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *